cinta yang utama adalah cinta kepada Allah...


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday 19 May 2014

Ke Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan (KMNs) ke kita?

salam dan selamat sejahtera.


okay, based on tittle, mesti korang dah tahu kan aq akan menyambung pelajaran di mana. Setelah berfikir, beristikharah dan lain2, jadi aku akan menyambung pelajaran ke KOLEJ MATRIKULASI NEGERI SEMBILAN (KMNs) instead aku tolak tawaran diploma in civil engineering UITM. So course yang ditawarkan adalah PST sains yakni Program Satu Tahun Sains. Perasaan aku? Of course la rase macam time form 1 dulu. Perasaan takut, cuak, sakai, dan lain2. Bukan ape, aku ni kan jenis pendiam and pemalu siket.... *heh. So aku rase time mula2 dekat matrikulasi ni aku akan jadi kera sumbang.. *HELL NO. Harapnya aq akan dapat room mate yang sporting, yang baik, mempunyai fikrah yang sama, dan segala sifat mahmudah yang lain lah. 

Seriously, aku rase tak bersedia nak sambung belajar. Bukan tak nak sambung belajar, tapi aq rase hidup ni macam rushing sangat. Tak sangka aku dah berumur 18 tahun and akan masuk ke new chapter in life. So macam tak bersedia lagi la. Btw, budak sekolah aku ada 4 orang yang akan ke KMNs. Aqwa, Ammar Muzaffar, Afham and Syafiq Ashraf. harap giler2 salah seorang daripada mereka berempat ini akan sama bilik dengan aku. Barulah tak terasa janggal nanti. Amin Amin Ya Rabbal Alamin. 

Target aq untuk matriks ni of course la score 4 flat. Aq dah tak nak main2, belajar last minute macam waktu PMR and SPM. Doakan aq agar berjaya mendapat 4 rata tu tau. Tapikan, perkara yang asyik bermain di minda aq adalah bolehkah aq survive kat sana nanti. Jumpa kawan baru, yang dulu sekolah lain2, negeri lain, huhu..... aq takut + cuak aq tak boleh adapt je. Harapnya adalah orang yang akan tegur aku lantas jadi kawan aq. Hahaha. 

Sebagai penghias bicara akhir, harap haraplah ada pelajar KMNs sesi 2014/2015 menjengah blog aq ni. mana tau boleh jadi kawan. hahaha. Hope so. Okay, so maybe lepas ni aku akan jarang update ataupun tak update blog langsung. Nak struggle la katakan. Lastly,doakan aku berjaya dunia akhirat dan mati dalam keadaan beriman....

Assalamualaikum...


P/s : Al-Fatihah buat sahabatku Abdurrahim bin Abdul Samad. Semoga rohmu tenang di sana...

No comments:

Post a Comment